Partylekar



Rotade lite i barskåpet idag. Inte för den anledningen att jag skulle ta och supa mig full. Utan att jag letade efter den här boken och en shaker som jag fått av tjejerna när jag fyllde 18 (?). Eller 17 kanske.. Aja! Hittade i alla fall massa roliga drinkar och ett antal lekar som vi måste ta och pröva på. Kapsyl i skål, Fuzzy Duck, Crazy Tärning, Hjärter, Sextipspromenad m.fl. Tänkte ta och förklara någon för er.

Fuzzy Duck

Deltagarna sätter sig runt ett bord. Första personen säger "Fuzzy Duck", näste man på tur upprepar "Fuzzy Duck", tredje personen... osv.

Detta fortsätter tills någon i gruppen säger "Does he?" Då vänder leken åt andra hållet. Så om nr 2 säger "Does he?" vänder den tillbaka så att det är nr 1:s tur. Fast nu skall han inte säga "Fuzzy Duck", utan "Duck Fuzz".

Nu går spelet vidare åt samma håll och näste person säger "Duck Fuzz" tills någon säger "Does he?" och det vänder igen (och då till "Fuzzy Duck").

Säger man fel dricker man.

Detta är ju en liten annan variant av Shipp-leken.


Crazy Tärning

Material: En kanna shots, 6 st shotglas, tärning

Sätt upp 6 st tomma shotglas i rad på bordet.
Deltagare nr 1 slår tärningen och det nummer som visas, det shotglaset fylls med dryck. Nästa deltagare slår och fyller det glas som tärningen visar.
När någon deltagare slår en siffra som visar ett shotglas som redan är fyllt, då måste man dricka upp det. Sen slår samma deltagare igen. Antingen får man dricka igen eller fylla upp ett glas. Man får inte sluta förrän man fyller ett glas.


Kommentarer
Postat av: sara

Dom här lekarna lär vi ju köra på fredag tycker jag ! Eller ta med hela boken, lite ny inspiration till förfesterna är ju aldrig fel ;)

2010-02-23 @ 13:09:28
URL: http://sarakorell.blogg.se/
Postat av: Emilie

Haha! Precis vad jag tänkte! Tar med hela boken så får vi leka hela kvällen;) hah!

2010-02-23 @ 13:23:11
URL: http://emiliesoderlund.blogg.se/
Postat av: Sofia

Den där fuzzy duck har jag kört! Den är skitkul!! haha :D

2010-02-23 @ 15:35:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0