Studentkorridor a la Kantorn






I torsdags åkte jag till Uppsala för att hälsa på Sara. Blev myskväll och mest catcha upp lite innan hon bär iväg till Holland i ett halvår. Hennes pojkvän bor där så hon ska plugga där. Iof ska hon inte åka förän i slutet av januari typ men vet ju inte om jag jobbar och så senare. Moffade hela kvällen med först pizza och sedan chips, dipp och godis. Så det ska vara! Tog tillfället att ta lite kort på en äkta studentkorridor för att visa er här hemma i Västerås hur det kan se ut. Haha! Först är det Saras rum som hon hade städat för min skull. Inte för att hon behövde det men uppskattades då jag är lite av en pedant. haha! Eller jag tycker faktiskt om (har inga problem med) att städa och vill oftast att det ska vara rent och snyggt. Inget jag sticker under stolen med. Dock så såg det gemensamma köket lite annorlunda ut. Och såhär hade det tydligen sett ut ett tag då personen i Saras korridor som hade ställt till med detta inte gjorde något åt saken heller. Klockan 1 på natten hörde vi däremot någon som bökade ute i köket och när vi sedan klev upp på morgonen var det rent. Uppskattades helt klart av framför allt Sara. Vart en trevlig liten tripp till Uppsala och kommer sakna Sara, men hoppas att hon får det roligt där borta. Jag kommer helt klart och hälsar på framåt sommaren. Och Uppsala blir det nog snart igen. Saknar den staden något otroligt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0