Pepparkakor och julmust

ÅH vad jag längtar till julen! Den riktiga julen. Den juliga julen. Den julen som är de dagarna innan julafton till de dagarna efter nyår. Det ska vara ett tjockt, vitt lager med pudersnö som täcker marken och mörkt så att alla de ljusslingor som lyser upp varje tomt syns som bäst. Man ska baka pepparkakor (mest äta degen) och ha julmysigt med vännerna. Man ska sitta framför en öppen brasa med familjen och äta skinkmackor och dricka julmust (tyvärr har vi ju ingen öppen spis i det här huset vilket gör att jag längtar tillbaka till mitt barndomshem lite). Man ska ta på sig skidkläderna och åka pulka med Anton... eller vännerna! Man ska tända massvis med ljus och dricka massvis med te. Man ska bara njuta av mysigheten. Ja, ge mig jul nu tack!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0